Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

A magyar egészségturisztikai lehetőségektől hangos a német sajtó

2012. április 03.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

A Magyar Turizmus Zrt. stratégiájának megfelelően a németországi külképviselet napi munkája során kiemelten foglalkozik az egészségturizmus témakörével, s évek óta számos olyan akciót szervez, melyek célja, hogy a német lakosság minél szélesebb körben megismerje hazánk egyedi adottságait. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze a médiumokban való folyamatos jelenlét, ezért a németországi képviselet nagy hangsúlyt fektet az újságírók rendszeres informálására, az újságokkal való folyamatos kapcsolattartásra. Fontos cél, hogy a sajtó naprakész információkkal rendelkezzen a gyógy- és wellness kínálatunk legfontosabb újdonságairól. Ennek megfelelően a turisztikai külképviselet a rendszeresen kiküldött sajtóhírek mellett, sajtótájékoztatóin is kiemelten kezeli ezt a turisztikai terméket. Így volt ez többek között világ egyik legjelentősebb utazási vásárán, a márciusi berlini ITB-n (Internationale Tourismus Börse) is, ahol Mezősi Csilla, az MT Zrt. egészségügyi szakértője tartott a témáról előadást. Egyedi kínálatunk ezúttal is felkeltette az érdeklődést, így a sajtó visszhangja sem maradhatott el.
A sajtótájékoztatón elhangzottak nyomán, a német turisztikai szakma egyik meghatározó lapja, a hetente több mint 30 ezer példányban megjelenő Touristik Aktuell írt az egészségturizmus magyar turizmuson belüli meghatározó szerepéről. A lap arról is beszámolt, hogy a gyógyturisztikai ajánlatokat remekül kiegészíti a szintén egyedi magyar kulturális kínálat, amelyet az MT Zrt. meghívott vendégei – Nyúl Erika, a Művészetek Palotája ügyfélkapcsolati igazgatója, valamint Berta András, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője – mutattak be az MT Zrt. sajtótájékoztatójának keretében, Berlinben.
A 127 ezer példányban, Regensburgban és környékén megjelenő Mittelbayrsiche Zeitung a Lothus Therme Hotel & Spa Hévíz kitüntetéséről számolt be. A hír szerint a szálloda az ITB-n kapta meg a Holiday-Check Award díjat, s ezzel a www.holidaycheck.de portálon foglalható 325.000 szálloda közül a 99 legjobb közé tartozik. Nem érdemtelenül, hiszen a vendégek 97%-a ajánlotta tovább a gyönyörű környéken található és számos színvonalas programot kínáló, exkluzív hotelt.
A müncheni f.re.e vásár sajtóanyaga, majd ezt követően egy személyes megbeszélés adta a cikk alapanyagát München egyik legkedveltebb, életmóddal foglakozó online magazinjának, a http://www.m-lifestyle.de/ magazinnak. A cikk szerzője, Aleksandra Majzlic, a honlapon olvasható írásában a magyar fogászati lehetőségeket mutatja be, melyek nemcsak a pénztárcát kímélik, hanem a jó minőséget is garantálják, s egy kúrával is egybeköthetőek a magyar fürdővárosok egyikében. A 2009 decemberében alapított online magazint mára már havonta 430 ezer fő látogatja.
Sajtóhíreink nyomán egy más típusú, ám mégis különleges magyar témát, a busójárást mutatta be március 23-án a müncheni székhelyű Süddeutsche Zeitung. A napilap mellékleteként megjelenő magazin ugyanis az egyedi télűző szokásokról írt egy 6 oldalas cikket, amelyben a mohácsi esemény egy egész oldalas képpel és egy rövid leírással szerepel.