Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Az Alföld kínálata Moszkvában

2013. április 02.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

Amint arról korábban hírt adtunk március 20-23. között rendezték meg Moszkvában a MITT turisztikai kiállítást A Magyar Turizmus Zrt. 180 négyzetméteres standján az idei évben az Alföld turisztikai régió kínálata önálló pulton jelent meg. Az MT Zrt. moszkvai külképviseletének gondozásában, az orosz Tourbusiness szakmai lap mellékleteként tájékoztató füzetet adtak ki a Dél-Alföld nemzetközi színvonalú fürdőiről (Szeged, Gyula, Kecskemét, Kiskunmajsa, Makó, Mórahalom, Orosháza-Gyopárosfürdő, Tiszakécske), egy másik összeállítás pedig Debrecent és Hajdúszoboszlót mutatja be. Emellett az Alföld régió standján az érdeklődő utazási irodák számára elektronikus adathordozón összegyűjtött utazási ajánlatokat adott át Pap Mária, az MT Zrt. Dél-alföldi regionális marketingmenedzsere.
A magyar stand egyik újdonsága volt, hogy a társkiállítók prezentációkat tartottak a meghívott vendégek és a vásári közönség számára. Az Alföldet bemutató prezentáció a régió városairól, attrakcióiról és gyógyfürdőiről szólt. Az orosz nyelvű dia show letölthető itt: https://dl.dropbox.com/u/36928818/Presentation_Vengria_Ravnina_PapMaria.zip
A kiállítás tapasztalata az Alföld számára, hogy a kevésbé ismert területek kínálata iránt is lehet és érdemes felkelteni az orosz utazóközönség érdeklődését. Az orosz utazók többsége utazási irodán keresztül foglal szállást, repülővel érkezik, és igényli az utazás teljes időtartama alatt az orosz nyelvű információnyújtást. Így a szakértő utazásszervező bekapcsolása fontos, mind az értékesítés, mind a teljes körű, személyre szabott kiszolgálás megszervezése érdekében. A nagy távolság dacára azonban egyre többen kelnek útra saját autóval is, akik egyénileg, családosan, akár több célpontot is szívesen felkeresnek a régióban. A legnépszerűbbek az egészség megőrzését célzó ajánlatok, valamint a gyógyturizmus. Komoly lehetőségeket rejt a gyermek- és ifjúsági turizmus, az erre szakosodott szolgáltatók számára.
Az alföldi régiók az orosz piaci marketingmunkát online megjelenésekkel és szakmai tanulmányutakkal erősítik az MT Zrt. moszkvai külképviseletének és a Magyarországot programozó utazásszervezők összefogásával. Kínálati oldalról a szolgáltatók felkészültsége és alkalmazkodása (például orosz nyelvű TV-csatornák, feliratok, étlap alkalmazása) szintén elengedhetetlen.
A KSH előzetes adatai szerint 2012-ben az észak-alföldi régió kereskedelmi szálláshelyein 4.079 orosz vendég 16.656 vendégéjszakát töltött el, ami 94 %-os növekedést mutat a vendégéjszakák tekintetében a megelőző évhez képest. A dél-alföldi régióban 1.174 orosz vendéget és 3.026 vendégéjszakát regisztráltak a kereskedelmi szálláshelyeken. A Magyarországon jelentkező több mint 600 ezer orosz vendégéjszakából tehát az Alföld pillanatnyilag mintegy 3%-kal veszi ki a részét, így a fejlődésnek tág tere van.