Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Ausztriában jó fogadtatásra találnak az MT Zrt. „lassú turizmust“ népszerűsítő akciói

2013. április 16.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képvisele és a Pannonhalmi Főapátság közös szervezésében megvalósult sajtóút eredményeként 5 oldalas, átfogó cikkösszeállítás jelenik meg az osztrák Centropa Magazin legfrissebb – tavaszi-nyár eleji – számában a bencés apátság megújult turisztikai vonzerejéről és bővülő szolgáltatásairól. A közel 300 ezer olvasóval rendelkező magazinnak az apátság történelméből az osztrák vonatkozásokat gazdagon felsoroló cikke részletesen ír az elmúlt években megvalósult fejlesztések pozitív hatásairól, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy a Szent Márton-hegyen elhelyezkedő apátság szolgáltatásai és vonzerői minél jobban bekapcsolódjanak a turisztikai vérkeringésbe, s tovább növekedjen az Ausztriából érkező látogatók száma.

PannonhalmaAz MT Zrt. ausztriai képviselete az elmúlt időszakban osztrák újságírók, kolostorok egyházi képviselői számára több tanulmányutat is szervezett, valamint szakrális-turisztikai kiadványok elkészítésében segédkezett. Az együttműködés célja, minél több világi turista számára lehetővé tenni a szakrális helyek megismertetését, illetve a pihenéshez a testi-lelki felüdülés teljes spektrumában alternatívát kínálni a „közönséges“ szálláshelyek és turisztikai attrakciók mellett. Európa nyugati felében a lassú turizmus (slow tourism) reneszánszát éli, ami a stresszes mindennapoktól elszakadva biztosít szellemi és lelki szempontból is felejthetetlen élményeket a turistáknak. Ausztriában ugyancsak nagy népszerűségnek örvend és divatos a turizmus ezen új irányzata, amely tökéletesen beleillik az MT Zrt. hazánk egészségturizmust kiemelten népszerűsítő tevékenységébe.

A Magyarországra érkező osztrák turisták közel 20 százaléka kulturális motivációval érkezik, s ezen belül mintegy 10 százalékra tehető a kifejezetten egyházi, vallási hajtóerővel bíró utazások aránya. A Magyar Turizmus Zrt. osztrák külképviselete marketingterve alapján kiemelt figyelmet szentel a kulturális- és vallási témán alapuló turizmus Ausztria és Magyarország közötti előmozdítására. A „Világörökségek Éve” jegyében, tavaly év végén a Pannonhalmi Főapátság pincészetének borbemutatójára került sor Bécsben. A bécsi magyar nagykövetségen első alkalommal bemutatott borkóstoló része annak a törekvésnek, amely során a Magyar Turizmus Zrt. a hazai agrártermékek és gasztronómiánk népszerűsítésével igyekszik a magyar termékek értékesítés-ösztönzését előmozdítani szakmai összefogással az osztrák piacon. Idén év elején az alsó-ausztriai SPAR áruházláncban voltak magyar napok, illetve május közepén a felső-ausztriai Linzben nagyszabású magyar hétre kerül sor, többek között neves borászatok és kézműves termékek előállítóinak részvételével. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a tervezett akciókról további infók itt: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok.