Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

A brit Posta éves felmérése szerint Budapest a legkedvezőbb utazási célpont

2013. március 27.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

postA brit posta minden évben elkészíti azt a felmérést, amelyből kiderül, hogy a brit turisták számára mely városok a legkedvezőbb árfekvésűek, az angol font mely országokban éri a legtöbbet. A felméréshez adatok szolgáltatásával járult hozzá a Magyar Turizmus Zrt. londoni képviselete és budapesti központja. A Post Office Travel Money éves City Cost Barometer összeállításáról készült hivatalos sajtóanyagokban első helyen említik Budapestet mint legjobb választást a city-break desztinációk között, a fonttal fizető brit utazók számára. A felmérés összehasonlítja azokat a tipikus költségeket, amelyek egy városlátogató út során felmerülhetnek, például 1 pohár bor, 1 üveg sör, 1 kávé, múzeumi belépők, repülőtéri transzfer, szállás, stb. Ezek és a forint-font árfolyam stabilitás alapján az európai városok közül 2013-ban Budapest lett az első helyezett, vagyis nyújtja a legjobb ár-érték arányú szolgáltatást a 25 vizsgált város közül. A magyar főváros árai átlagosan több mint háromszor alacsonyabbak Európa legdrágább városainak (Stockholm és Koppenhága) árainál állapítja meg a felmérés, amelynek teljes anyaga elérhető az alábbi linkeken keresztül:
http://www.postoffice.co.uk/sites/default/files/City_Costs_Barometer_2013.pdf
http://www.postoffice.co.uk/travellers-checklist
A Post Office sajtóközleményének kiküldése nyomán számos nagy brit médium is közölt híreket a felmérés eredményeiről, Budapestet is megemlítve. Az országos napilapokban – Sunday Times, Sunday Express Daily Mirror, Sunday Mirror, The People, Sunday Telegraph és az Independent – összesen 7 cikk jelent meg eddig:; a regionális lapokban 8 cikk: például a The Scottsman, a Glasgow Herald és a Yorkshire Post. A különböző újságok online változataiban 26 cikket publikáltak, többek között a Mail Online, a Telegraph Online, a This is Money, az AOL Travel, az MSN Money weboldalakon, valamint az LBC 97.3 rádióban is elhangzott egy riport. A Post Office sajtóirodájától kapott tájékoztatás szerint ez 44.000 font hirdetési értéknek felel meg az országos médiumokban és 25.000 font értéknek a regionális közlésekben, ami összesen 21,8 millió forintot tesz ki.
Az alábbiakban néhány online megjelenés linkjét adjuk meg.
http://www.postoffice.co.uk/news-budapest-best-bet-city-break-sterling-slides
http://www.mirror.co.uk/lifestyle/travel/city-breaks/city-breaks-costs-barometer-2013-1779041
http://www.travelbite.co.uk/travel-news/2013/03/25/budapest-best-bet-for-low-cost-city-break
http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/9948928/Eastern-Europe-offers-value-for-spring-travellers.html
http://www.telegraph.co.uk/travel/travel-advice/9948831/Easter-city-breaks-on-a-budget.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2298652/Its-best-Budapest-Hungarian-capital-named-holiday-location-sees-spending-money-furthest.html?ito=feeds-newsxml