Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Finn életmódmagazinok dicsérik Budapestet

2013. szeptember 05.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

finn1Augusztus végén két finn életmódmagazinban is részletes, fotókkal gazdagon illusztrált, igen pozitív kedvcsináló cikkek jelentek meg Budapestről, mint az egyik legvonzóbb európai úti célról.

A 200 ezer 40 év feletti finn hölgy olvasóhoz eljutó OMA AIKA magazin (Aller média) főszerkesztőjének hatoldalas írása és a 110 ezer utazni vágyó – főként szintén női - olvasóhoz eljutó MATKAOPAS utazási magazin (Sanoma kiadó) újságírójának 9 oldalas cikke egyaránt részletesen fővárosunk megújuló arculatával és kínálatával foglalkozik. Hangsúlyozzák, hogy a Budapestről alkotott régi képet teljesen át kell értékelnie a finn utazónak: a „monarchia” és „keleti blokk” sablonok helyett az újjáéledő, napról napra új izgalmakat kínáló közép-európai metropolis új látnivalóit, élményeit és gasztronómiai különlegességeit helyezik a középpontba. Felhívják a figyelmet a páratlan eseménykínálatra és Európa egyik legizgalmasabb szórakozási palettájára. Az egyik cikkben egy hazánkban élő, dolgozó utazási szakember és egy gyakran idelátogató médiaszemélyiség is budapesti utazásra hívja az olvasót és személyes kedvenc helyeik felkeresésére buzdítanak. Fürdőink és a romkocsmák, az Andrássy út és a Várnegyed bemutatása mellett helyet kapnak a cikkekben a fiatal magyar divattervezők szalonjai és butikjai, a fesztiválok, a Formula-1 Magyar Nagydíj vagy a Sziget fesztivál.
Szállodáinkról, a magyar gasztronómiáról, borainkról, a szolgáltatásokról és a fantasztikusan jónak mondott ár-érték arányról szuperlatívuszokban szól mindkét cikk. A Matkaopas szerint Budapest 5 csillagot érdemel mindezekben, sőt „romantika-” és „impulzus-faktorban” is.
finn2A cikkek szerzői egy tanulmányút keretében látogattak hazánkba, melynek programját a Magyar Turizmus Zrt. állította össze. Az MT Zrt. stratégiai célja a hazánkról alkotott pozitív, de helyenként az évtizedek során sematikussá vált kép megújítása Finnországban és egyúttal új utazórétegek - többek között egészségtudatos és divat iránt érdeklődő hölgyek, fiatalok – megnyerése, motiválása hazánk meglátogatására.
Finnországi beutazó forgalmunk a KSH adatai szerint 2012-ben - a Malév járatainak kiesése ellenére - 11%-kal növekedett, ami 135 ezer vendégéjszakát jelent Magyarország kereskedelmi szálláshelyein. Észak-Európából érkező vendégeink a múlt évben összesen 720 ezer vendégéjszakát töltöttek hazánkban, ami 21%-os növekedést jelent 2011-hez mérten. Az eddig rendelkezésre álló adatok szerint a régióból idén is folytatódik a forgalom dinamikus növekedése.