Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

’Rot-Weiß-Rot in Ungarn’ sikerek: tíz hónapos az MT Zrt ausztriai turizmus-mozgalma

2013. március 12.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

Tíz hónap telt el az MT Zrt. bécsi képviselete által indított turizmus-mozgalom meghirdetése óta, amely igazi közösségformáló és turisztikai értékesítés-ösztönző eszközzé vált. Az ausztriai magyar diaszpóra körében eredetileg kísérleti jelleggel meghirdetett akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák rwru_1ismerőseiknek személyesen ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, ezáltal növelik az osztrák vendégéjszakák számát Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttatják a hazai turizmusgazdaságot. A tavaly májusi start óta immár közel 800 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel az osztrák zászló színei alapján elnevezett Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, RWRU) mozgalom mellett. Legfőbb kommunikációs platformjuk az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil (www.facebook.com/rwr.ungarn). Az oldalon közel 100 kedvezményes turisztikai ajánlat várja az Ausztriából Magyarországra készülő vendégeket.
Az átlagosan heti harmincezer (!) látogatóval rendelkező on-line felület adta lehetőségeket jól mutatja, hogy nem egész 10 hónap alatt sikerült megközelíteni a 300.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai „turizmus-nagykövetek”. A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél.

A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a bécsi magyar nagykövetséggel, a Balassi Intézettel és a bécsi magyar katolikus egyházközösséggel összefogásban tovább népszerűsíti a kezdeményezést, amelyhez gyakran nyereményjáték is társul. Ugyancsak kvízjátékokon keresztül kaphatnak további értékes információt a mozgalomról a Szervusz Ausztria (www.szervuszausztria.hu) olvasói, ezzel is növelni kívánják a rwru_2potenciális RWRU-nagykövetek számát. A „nagykövetek” a bécsi Nagy Magyar Turizmusnap elnevezésű szakmai rendezvényre is meghívást kaptak, hogy értesülhessenek a legújabb hazai turisztikai attrakciókról, szolgáltatásokról. Az MT Zrt. további információs fórumok összehívását tervezi a közeljövőben, hogy a hazai turisztikai lehetőségekről első kézből tájékoztassa az érdeklődő osztrákokat, s a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai magyarokat.
A mozgalom továbbfejlesztésének következő lépése az élménykártya. Az MT Zrt. bécsi irodája stratégiai együttműködésben az osztrák Central Danube projekttársasággal (www.mycentrope.com) 2013. április 1-jétől közös értékesítés-ösztönzési akcióba kezd. Az együttműködés keretében a sikeres Alsó-Ausztria kártyát (www.niederoesterreich-card.at) és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalmat ötvözve a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetősége nyílik kedvezményes ajánlatukat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesíteni. A Central Danube újonnan induló MyCentrope-élménykártya programja a magyarországi mellett cseh és szlovák turisztikai és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. A hazai turisztikai szolgáltatók kedvezményes ajánlatait az MT Zrt. ausztriai képviselete gyűjti össze és integrálja a programba. Az élménykártyához tartozó kedvezményes ajánlatok megtekinthetőek itt: http://bit.ly/XCJ0Qk.
A dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes fővédnöksége alatt futó „diaszpóra mozgalom” hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján itt: http://www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok/mozgalom.