Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Szakmai fórum a lengyel beutazó turizmus élénkítése érdekében

2013. június 13.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) a régió turisztikai szolgáltatóival és a TDM szervezetekkel folytatott szakmai konzultációkra alapozva dél-lengyelországi marketingkampányt szervez. Az észak-magyarországi fogadóterület felkészítése céljából az RMI szakmai fórumra hívta a regionális turisztikai szakma, valamint a média képviselőit 2013. június 12-én.
Eszak_Mo_wsA Regionális Marketing Igazgatóság, a Turisztikai Hotel Klaszter, az Eger Térsége TDM Egyesület, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Kft., és a Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület között konszenzus alakult ki a lengyelországi küldőpiac kiemelt fontosságát illetően. Tekintve a piacban rejlő potenciált, indokolt egy, a dél-lengyelországi területet megcélzó, intenzív külpiaci akció megszervezése, valamint ezzel párhuzamosan a fogadóterület, a szolgáltatások fejlesztése a lengyel vendégek igényeinek megfelelően.
Az idei lengyelországi kampány keretében nemcsak nagyszabású rendezvényekre települnek ki a partnerek, hanem szakmai workshop, újságírók beutaztatása és on-line kampány is helyet kap a programban. Az akció célja a lengyel turisták tartózkodási idejének és költési hajlandóságának fokozása. Kiemelt figyelmet fordítanak a fogadóterület fejlesztésére is: átvizsgálják a lengyel nyelvű honlapokat, kiadványokat, újságokat, lengyel nyelvű helyi programajánlatokat. A vendégek komfortérzetének növelése érdekében lengyel nyelvű információs táblarendszer tervet dolgoznak ki, valamint ajánlásokat fogalmaznak meg a szolgáltatóknak.
A június 12-én szervezett szakmai fórum előadói a lengyelországi piaci trendeket és a lengyel kulturális sajátosságokat mutatták be a turisztikai szektor képviselőinek. A témáról többek között prof. dr. hab. BogusŁaw Sawicki, a lengyelországi Lublini Természettudományi Egyetem Rekreációs és Turisztikai Tanszékének professzora tartott előadást. A lengyel fogyasztói igények megismerésében igen hasznosak az eddigi beutaztatások, idegenvezetések tapasztalatai, ezeket is megosztották a hallgatósággal. A lengyel piacot ismerő előadóktól közvetlenül kapott információk növelhetik az érintett szolgáltatók hatékonyságát a lengyel vendégfogadás területén.
A lengyel küldőpiac fontosságát statisztikai adatok is alátámasztják: 2007-2012 között 61%-kal bővült a lengyel vendégek és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma Magyarország kereskedelmi szálláshelyein. A lengyel beutazó turizmusra általában jellemző az erős szezonalitás: a vendégéjszakák számát vizsgálva, az utazások a nyári hónapokra, azon belül is július-augusztusra koncentrálódnak.
Hasonló tendenciák és szokások figyelhetők meg Észak-Magyarország vendégforgalmát vizsgálva: 2007 óta az országos átlagot is meghaladó mértékben nő (68,2%) a lengyel vendégek és vendégéjszakák száma a régióban. Míg Magyarország küldőpiacai között az országos rangsorban a 8. helyet foglalja el Lengyelország, addig Észak-Magyarország tekintetében a lista első helyén áll a vendégéjszakák száma alapján. A lengyel vendégéjszakák száma Észak-Magyarországon 2012-ben közel olyan magas volt, mint a német vendégéjszakáké.