Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Sikeresnek bizonyult a téli forgalomélénkítő Budapest-kampány az osztrák piacon

2010. április 14.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

A legfrissebb statisztikák tükrében is eredményesnek számít az osztrák piacon folytatott téli Budapest-kampány (BWI - www.budapestwinter.com). A korábbi évhez képest 2010. első két hónapjában 18,8 százalékkal (!) több osztrák vendéget jelentettek a Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régió kereskedelmi szálláshelyei, amely nominálisan több mint 16.400 osztrák vendégéjszakát jelent. A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon tavaly november közepétől idén március végéig folyamatosan integrált akciókkal népszerűsítette a téli Budapest turisztikai ajánlatait. A tél elején a kommunikációs hangsúly a nagyközönségi rendezvényeken és a rádióspotokon volt, amelyekhez később kültéri city light akció is párosult. Mindvégig erős volt a nyomtatott médiában való jelenlét, és az akció az első pillanattól kezdve március utolsó napjáig erős on-line (pl: www.news.at) és Facebook támogatást kapott. Az akciók közül kiemelésre érdemes az adventi időszak, amikor a napi 100 ezer – a kultúra iránt rendkívül fogékony – hallgatóközönséget magáénak tudó bécsi Radio Stephansdom adó is bekapcsolódott a turisztikai kampány népszerűsítésébe. Az üzleti döntéshozók lapjának számító, 70 ezer példányban megjelenő Medianet (www.medianet.at) szaklap egész oldalas összeállításban, konkrét egyedi programtippek felsorolásával ajánlotta meglátogatásra a varázslatos téli magyar fővárost. Ausztria egyik piacvezető utazási irodája, a Railtours Austria (www.railtours.at) internetes startlapján programajánlókkal csinált kedvet az osztrákoknak egy téli budapesti kikapcsolódáshoz. Az internetes ajánló külön oldalt szentelt a Szépművészeti Múzeum akkor megnyílt Botticellitől Tizianóig című időszaki kiállításának, amely tárlatra külön city light plakátok is invitálták a bécsieket. A touroperator visszajelzése szerint a tavalyinak többszörösére nőtt az idei év elején a budapesti programjaikra szóló foglalások száma. Az Ausztriában vonattal utazók, valamennyi IC és EC járat fedélzeti magazinjából (www.bahnmax.com) kaphattak kedvet az akciós budapesti tartózkodáshoz. A TAI (www.tai.at), valamint a Hotel&Touristik hasábjain az osztrák turisztikai szakma is közelebbről megismerte a BWI akciót. A Magyar Turizmus Zrt. által szervezett tanulmányúton 5 osztrák újságíró ismerkedett a téli Budapesttel, s osztotta meg tapasztalatait a rádióhallgatókkal, illetve az olvasókkal. A budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Szállodaszövetség, a Magyar Turizmus Zrt., a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt., a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., egy nemzetközi piacvezető utazási portál és egyéb turisztikai szolgáltatók együttműködésében megvalósult BWI-kampány összességében több ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generált a budapesti szálláshelyeken. Az MT Zrt. ausztriai képviseletének kapcsolódó kampányairól további információ itt: www.ungarn-tourismus.at/sarok/index.php.