Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Szlovák utazókat csábított az MT Zrt. az Alföldre és Tisza-tóhoz

2010. augusztus 19.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

Az Alföld és Tisza-tavi régióknak hosszú ideje kiemelt küldőpiaca Szlovákia. A szomszédos országban a korábbi évekhez hasonlóan idén is nagyszabású, közvetlenül a nagyközönséget megcélzó nyári forgalomélénkítő kampányt bonyolított a Magyar Turizmus Zrt. A kampány szlogenje, "Alföld és Tisza-tó a vizek birodalma", a régió bőséges termál és természetes vízkincsére hívta fel a figyelmet, melyek a nyári szezonban igen kedveltek a szlovák utazók körében.

Június 15-től több marketingeszköz bevetésével népszerűsítette az MT Zrt. a régiók ajánlatait. Online kampány keretében, több héten át GoogleAdwords és banner hirdetések irányították az internetezők figyelmét a http://pusta.madarsko.sk mikrosite-ra. Az internetes megjelenés részeként PR cikkek is megjelentek hazánkról a leglátogatottabb utazási portálon, a www.dromedar.sk oldalon, gyógy és wellness, aktív turizmus, kultúra, gasztronómia és fesztiválok témákban. Az akció részeként továbbá Kelet-Szlovákiában 25 távolsági busz Alföld és Tisza-tó arculatos képpel díszítve járta az országot. A vizuális eszközökön kívül a potenciális turistákat hallásuk útján is "becserkészték" a régiók, az egyik leghallgatottabb szlovákiai rádió, a Jemné Melódie 2 héten át spotok segítségével hívta fel a figyelmet az Alföld és Tisza-tó specialitásaira. A kampány befejező mozzanataként elkészült egy piacspecifikus, szlovák nyelvű ajánlati kiadvány, amelyet 10.000 példányban a Zivot c. országos társadalmi hetilap mellékleteként az újság előfizetői kapták kézhez.

A kampány során az imázsépítésen kívül az elsődleges cél a konkrét ajánlatok piacra jutásának elősegítése, ezáltal pedig a régióba utazó szlovák turisták és az általuk a régióban eltöltött vendégéjszakák számának növelése volt.

A szlovák vendégek körében 2009-ben népszerű úti célnak számított a három régió, a Tisza-tónál 9,5%-kal, a Dél-Alföldön 31,5%-kal, az Észak-Alföldön pedig 33,5%-kal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált szlovák vendégéjszakák száma az előző évhez képest.