Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Sikeres és eredményes volt az MT Zrt. tavaszi kampánya Ausztriában

2010. június 08.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés
Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét érvként használva a Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon tavasszal intenzív kampányokat folytatott, amelynek eredményei már érezhetőek is a vendégforgalom további bővülésében. A KSH legfrissebb kimutatása alapján – a tavalyi magas bázis (!) ellenére – idén áprilisban 4 százalékot meghaladóan nőtt a hazai szállodákban regisztrált osztrák vendégéjszakák száma. A tavaszi hónapokban az MT Zrt. bécsi külképviselete sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, hirdetésekkel, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívta fel az osztrákok figyelmét arra, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható.” A kampány részeként Ausztria egyik legnépszerűbb és rendkívül dinamikusan fejlődő turisztikai portálján (www.urlauburlaub.at) keresztül is népszerűsítették hazánk árelőnyét, valamint a katolikus ünnepnapok miatt hosszú hétvégékben gazdag májusban a leglátogatottabb osztrák honlapon (www.herold.at) is magyarországi utazásokhoz kedvébresztő összeállítás volt olvasható. A hirdetési akciók keretében turisztikai ajánlatokat böngésző látogatók számára tipp-ajánlóként információs PR-blokk hívta fel a figyelmet arra, hogy az osztrák utazók pénze Magyarországon elköltve – a Bank Austria számításai szerint – 35%-kal többet ér, mint otthon. Az on-line hirdetéseket konkrétan foglalható magyar szállásajánlatok tették hitelessé. Az MT Zrt. ausztriai külképviseletének honlapján (www.ungarn-tourismus.at), a startlapon ugyancsak figyelemfelkeltő banner jelezte a kedvezményes ajánlatokat és a központi üzenetet, amellyel az átlinkeléseknek köszönhetően a tavaszi hónapok alatt, mintegy 800 ezer „virtuális látogató” találkozott. Mint ismert, a Bank Austria elemzése szerint idén is Magyarország számít a legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol egyharmaddal több turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában. Az MT Zrt. a nyár folyamán tetszetős city-light plakátokat, rádiós hirdetéseket és forgatócsoportokat is „bevet”, hogy az osztrák turisták Magyarországot válasszák. Az üzenet vizuális megjelenését jól szemléltetik az MT Zrt. Minimundus-koncepciója alapján készült grafikák, amelyek jellegzetes hazai tájakba óriás alakokat ábrázolva jelzik: „Magyarországon járva óriásnak érezheti magát a turista.” Az osztrák piacon folytatott turisztikai kampányokról további információ itt: www.ungarn-tourismus.at/sarok/index.php.