Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Több tízezer vendégéjszakát és sok millió potenciális vendég elérését eredményezte a 4. Budapest Winter Invitation akció

2010. május 03.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

A Magyar Turizmus Zrt. 2009-ben negyedik alkalommal szervezte meg a Budapest Winter Invitation (BWI) téli forgalomélénkítő kampányt, amelynek célja ezúttal is Budapest mint turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése volt. Az akció lényege, hogy a két vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapják. A kampányt a résztvevő partnerek a válság ellenére is sikeresnek ítélték, az erős online promóciónak és az Expedia nemzetközi utazási portállal való együttműködésnek köszönhetően: a résztvevő szállodák mintegy 32.000 vendégéjszakát regisztráltak, illetve az Expedia rendszerén keresztül 28.000 vendégéjszakát foglaltak a vendégek a BWI-partner szállodákban. A legtöbb vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett. A megvalósult vendégéjszakák mellett, a kampánynak évek óta jelentős szerepe van Budapest mint turisztikai úti cél népszerűsítésében: az akció segítségével sok millió potenciális vendég ismerkedik meg a főváros és környéke turisztikai kínálatával a kampány promóciós eszközein keresztül. A BWI akcióhoz évről évre jelentős számú partner csatlakozik. A 2009/2010-es marketingakció együttműködő partnerei 53 budapesti szálloda, a Magyar Szállodaszövetség, a Magyar Turizmus Zrt., a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt., az Expedia nemzetközi vezető utazási portál és egyéb turisztikai szolgáltatók voltak. Az együttműködő partnerek megállapodtak abban, hogy folytatják az akciót, amelyhez újabb ötleteket, kampányelemeket keresnek.

A BWI eredményei részletesen

Az Expediával folytatott együttműködés rendkívül sikeres volt: a nemzetközi utazási portálon több mint 29 millió alkalommal jelentek meg a BWI hirdetések, továbbá az oldalon keresztül több mint 71.000-szer keresték fel a BWI partnerek konkrét akciós ajánlatait. A kampány keretében a www.budapestwinter.com portálon 140.000 egyedi látogatót számláltak, elsősorban Olaszországból, Romániából és Franciaországból. A negyedik BWI akció során 32.000 vendégéjszakát regisztráltak a csatlakozott szállodákban. Az Expedián keresztül 28.000 foglalás érkezett.

Az akció – nemzetközi weboldalakon elhelyezett – bannerei több mint 120 millió elérést biztosítottak, a közösségi médián keresztül több mint 130 millió ember értesülhetett Budapest kedvezményes ajánlatairól, a BWI-vel kapcsolatban kiadott sajtóanyagokat több mint 15 ezer olvasó tekintette meg, a BWI játék során pedig több mint 27.000 látogatót regisztráltak.

A BWI keretében a Malév Zrt. mintegy 4.000 jegyet értékesített, továbbá jelentős piaci növekedést tudott elérni a német, az olasz, a francia és a holland piacon.

A BWI kampány alatt az Expedia vezető utazási portálon a magyar főváros turisztikai piaci részesedése jelentősen nőtt, 12%-os többletforgalmat realizált az elmúlt évihez képest, míg Közép-Európa többi országában a forgalom 35%-kal csökkent.

Partneri visszajelzések

A partnerek körében végzett felmérés szerint a BWI akciót a részt vevő partnerek egyöntetűen jó ötletnek tartják, mert a kampány egyértelműen utazásra ösztönöz, segíti a szezon meghosszabbítását, hosszabb tartózkodási időt eredményez, továbbá bővíti a vendégkört, és nem utolsó sorban elősegíti a szakmai összefogást. Az akció tartalmával a válaszadók túlnyomó többsége (93,8%) elégedett volt.

A felmérés alapján elmondható, hogy a részt vevő szállodák száma évről évre növekszik. A szállodák 84,6%-a már korábban is részt vett az akcióban. Az eredmények szerint a 4. BWI akció keretében a 2=3 kedvezmény kedveltebb volt, mint a 3=4 kedvezmény.

A szállodák visszajelzései szerint a vendégek lakóhely szerinti összetétele szállodánként eltérő volt. A legtöbb BWI vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett. A brit és német vendégeket a franciák, olaszok és svédek követték. Jelentős számban említették a szállodák az osztrák vendégeket is. A vendégek fő információforrása az Expedia nemzetközi vezető utazási portál, a szállodák saját honlapja, az akció oldala, a www.budapestwinter.com portál és a nyomtatott hirdetések voltak.

A csatlakozott partnerek 92,3%-a elégedett volt akció promóciójával és a válaszadók túlnyomó többsége (92,3%) sikeresnek ítélte az Expediával való együttműködést is. A válaszadó szállodák 80,8%-a megfelelőnek tartja a BWI időzítését (november 1. – március 31.) és túlnyomó többségük (96%) szívesen csatlakozna ismét egy következő téli akcióhoz, illetve 60%-uk részt venne egy hasonló jellegű nyári kampányban is.

A kampány kiértékelése után a partnerek egyetértettek abban, hogy az együttműködést a jövőben is folytatni kívánják és megkezdték a következő kampány előkészítését. Ezen visszajelzések alapján a Magyar Turizmus Zrt. készséggel vállalja a következő BWI kampány koordinálását is annak érdekében, hogy egyesített erővel és közös pénzügyi források felhasználásával még több vendég, még több vendégéjszakát töltsön el Budapesten, és ennek következtében növekedjenek a turisztikai bevételek.

A kampányban felhasznált marketingeszközök

Idén, elsősorban a gazdasági válság következtében elszenvedett veszteségek okán, az akcióban részt vett partnerek, a tavalyinál 30%-kal kevesebb forrást tudtak biztosítani a kampány promóciójára, így a célpiacokon elsősorban online marketingeszközökkel csábították hazánkba a külföldi vendégeket a téli időszakban, többek között az alábbi akciókkal:

ü A www.budapestwinter.com portálon BWI játékot hirdettek.

ü A BWI népszerűsítése az Expedia nemzetközi vezető utazási portál honlapjain:

a 2009. december elején indult akció keretében az Expedia brit, német, francia, spanyol, olasz, svéd és dán honlapjain külön BWI microsite biztosította a partnerek számára a több mint 29 millió alkalommal megjelenő hirdetések kapcsán érkező forgalom közvetlen realizálását. Az oldalakon az érdeklődők külön is foglalhattak szállást, akciós Malév repülőjegyet akár bruttó 99 euróért oda-vissza, vagy kedvezményes csomagokat, megtekinthették a partnerek által biztosított kedvezményes egyéb szolgáltatásokat, letölthették a BWI e-Cardot, valamint tájékozódhattak Budapest nevezetességeiről és a Téli Fesztivál eseményeiről is.

ü Google AdWords kampány.

ü Az együttműködő partnerek saját kommunikációs csatornáikat is felhasználták az akció népszerűsítésére.

ü Az MT Zrt. saját marketingkommunikációs eszközein keresztül is népszerűsítette a BWI-t. (pl. online hírlevelek, továbbá a Társaság bannereket helyezett el saját, valamint külképviseleteinek honlapjain, amelyek a www.budapestwinter.com portálra vezettek.)

További akciók:

ü nemzetközi újságírói tanulmányutak;

ü nemzetközi PR megjelenések;

ü city light akció Ausztriában;

ü plakátkampány Németországban.

BWI e-Card

A BWI e-Card a korábban a szálloda recepcióján átvett papírkártyát váltotta fel. Az e-Card a kedvezményt nyújtó partnerek részletes listáját tartalmazta, és a vendég a dokumentum kinyomtatását követően a BWI partnernél bemutatva tudta felhasználni. A BWI e-Card használatára az MT Zrt. a kampány hivatalos honlapján és az Expedián történő szállásfoglalás esetén is felhívta a figyelmet.

Célpiacok és célcsoportok

A BWI kampány célpiacai Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Benelux államok, a Skandináv országok, Csehország, Szlovákia, Románia és Oroszország voltak.

Az akcióval az együttműködő partnerek elsősorban az egyéni utazókat, az utazásukat a világhálón foglalókat, valamint a média képviselőit kívánták megszólítani.

Együttműködő partnerek

A 2009/2010-es marketingakció együttműködő partnerei 53 (három-, négy- és ötcsillagos) budapesti szálloda, a Magyar Szállodaszövetség, a Magyar Turizmus Zrt., a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt., az Expedia nemzetközi vezető utazási portál és egyéb turisztikai szolgáltatók voltak.


A csatlakozott partnerek által nyújtott kedvezmények:

A BWI keretében a csatlakozott partnerek egészen 2010. március 31-ig biztosítottak különböző kedvezményeket:

ü Szállodák esetén 2=3; 3=4 szálláskedvezmény.

ü A Malév bruttó 99EUR ártól biztosított repülőjegyeket.

ü Egyéb partnerek:

· Fogászati rendelők ingyenes konzultációt adtak.

· Autókölcsönzők pl.: 2=3; 3=4 kedvezményt biztosítottak bérlés esetén.

· Éttermek - a szállodák éttermei, 10-20 % kedvezményt vagy ingyen italt biztosítottak.

· Az egyéb partnerek által nyújtott kedvezmények a BWI e-Carddal voltak igénybe vehetők.

A BWI együttműködő partnerei megkezdték a következő közös kampány előkészítését. Megállapodtak abban, hogy a következő kampányhoz a 2=3, illetve 3=4 akció mellett, újabb ötleteket és kampányelemeket is keresnek, az akció hatékonyságának növelése érdekében.