Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Népi ételeink kerültek középpontba a XII. Nemzetközi Cinkefőző Fesztivál és Népi Ételek Bemutatóján

2010. március 01.
 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

Tizenkettedik alkalommal rendezték meg Szatmárcsekén a Nemzetközi Cinkefőző Fesztivált és Népi Ételek Bemutatóját, melynek keretében idén 21 csapat mérte össze tudását: érkeztek csapatok Kárpátaljáról, Erdélyből, Csángóföldről, Vajdaságból és Felvidékről is. A cinke a térségre jellemző burgonyából készített népi étel. A kétnapos fesztivál programja libafogással kezdődött, a rendezvény megnyitóján Sarkady Pál, Szatmárcseke polgármestere, Dr. Tilki Attila országgyűlési képviselő és Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója köszöntője után Seszták Oszkár, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat elnöke nyitotta meg a Fesztivált.

Az ünnepélyes eredményhirdetés és díjkiosztó során Dr. Róna Iván a gasztronómia jelentőségéről, a magyar turizmuson belüli helyéről és szerepéről beszélt, majd Dr. Kovács Ferenccel, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye Turizmusáért Egyesület elnökével közösen átadták a díjakat. A szombati nap puliszka bállal zárult, vasárnap pedig falusi disznóvágással folytatódott a program. A látogatók megtekinthették a csónakfejfás református temetőben található Kölcsey Ferenc síremlékét és a művelődési házban lévő Kölcsey emlékszobát is. A Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága által adományozott „Az Észak-alföldi régió ajánlásával” címet viselő Fesztivált a két nap alatt közel ötezer vendég látogatta meg.

A magyar gasztronómia kulturális örökségünk része, amelyre az MT Zrt. is nagy hangsúlyt fektet marketingtevékenysége során. A 2009-es Kulturális Turizmus Évének egyik pillérét a „Bor és gasztronómia” képezte, valamint a 2010-es Fesztiválok Évében is kiemelt feladatai közé tartozik a nemzeti turisztikai marketingszervezetnek a gasztronómiai események, fesztiválok kommunikációja a szakmai szervezetekkel együttműködésben.