Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Turizmusmenedzsment

 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés

A Turisztikai Világszervezettel (United Nations World Tourism Organization, UNWTO) együttműködésben 2007. február 7. és 9. között Magyarország adott otthont a "Desztináció menedzsment mint a versenyképesség sikertényezője" című nemzetközi konferenciának. A konferencia fő célja a desztináció menedzsment elméleti és gyakorlati kérdéseinek megvitatása volt, a rendezvény továbbá kiváló lehetőséget nyújtott a turisztikai szakemberek számára az információ- és tapasztalatcserére.

A konferencia előadásainak anyagai minden érdeklődő számára elérhető az alábbi honlapon:
www.destinationmanagement2007budapest.com

ETC - Turisztikai trendek 2006
Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission) 2006. szeptember 27-én, a Turizmus Világnapja alkalmából publikálta Turisztikai trendek Európában című tanulmányát, amely a turizmust az elkövetkezendő öt-tíz évben befolyásoló külső tényezőket és azok hatásait részletezi. A befolyásoló tényezők között a politikai, gazdasági, szociális és környezeti trendek éppúgy szerepelnek, mint az életstílust, a fogyasztási szokásokat alakító tényezők, valamint a marketing, a közlekedés és az informatika turizmust közvetlenül érintő fejlődési tendenciái. A tanulmány magyar nyelvű összefoglalója itt letölthető, az eredeti angol dokumentum a European Travel Commission honlapján elérhető.
Kapcsolódó anyagaink a Turizmus Bulletinben
dr. Ruszinkó Ádám – Vizi István: Az egészségturisztikai munkaerőpiac helyzete (2010/4)

dr. Mundruczó Gyögyné – dr. Pulay Gyula – Tököli László: A támogatott turisztikai beruházások helyi és térségi szintű hatékonyságának vizsgálata (2010/4)

dr. Michalkó Gábor – dr. Rátz Tamara – dr. Irimiás Anna: Egy magyarországi fürdőváros lakosságának életminősége: az orosházi eset (2010/4)

Dr. Kincses Gyula: A határon átnyúló egészségügyi ellátás perspektívái (2010/4)

A Kulturális Turizmus Éve 2009 témaév legfontosabb eredményei
(2010/3)

A turisztikai desztinációk versenyképessége Egyedül miért nem, együtt mikor és meddig? (2010/3)

Michalkó Gábor: Boldogító utazás – a turizmus és az életminőség kapcsolatának magyarországi vonatkozásai (2010/3)

Az "Irány Pécs!" aktivizációs kampány megvalósítása és legfontosabb kutatási eredményei (2010/1-2)

A turisztikai desztinációmenedzsment (TDM) rendszer kiépítése Magyarországon (2010/1-2)

Fogalomjegyzék a turisztikai desztinációmenedzsment rendszer témakörhöz (2010/1-2)

Fogyasztói magatartás a hazai utazási szolgáltatások piacán (2009/4)

Az internetezők belföldi utazási, kikapcsolódási céljai és életstíluscsoportjai: szegmentációs kísérlet (2009/4)

Új kihívások a nemzeti turisztikai marketingszervezet külképviseleti tevékenységében (2009/4)

Szeretjük a reklámüzeneteket? (2009/4)

Fesztiválvilág (2009/3)

Minősített fesztiválok a Fesztiválok Évében (2009/3)

A hazai aktív kulturális közönség vizsgálata a Reneszánsz Év – 2008 keretében (2009/3)
 
Városimázs toplista 2007-ben - (2008/3)
 
A magyar Athén és a kálvinista Róma – kulturális üzenetek megjelenése magyar városok észlelt imázsában (2008/3)
 
Gálné Kucsák Kata: A sötétség vándorai: A látássérültek turizmusának helyzete és esélyei Magyarországon (2008/2)
 
Fodor Ágnes: Turisztikai klaszterek kialakításának alapjai a Tisza mentén (2008/2)
 
Mester Tünde: Ifjúsági turizmus Magyarországon – I. rész (2008/2)
 
Magyar Turizmus ZRt.: A 2008. évi Torkos Csütörtök akció fogadtatása (2008/1)
 
Halassy Emőke: A 2008. évi Nyitott Pince Napok eredményessége (2008/1)

Magyar Turizmus ZRt.: A Zöld út 2007 kampányév hatékonysága (2008/1)

Vécsei Dalma: Az új turisztikai számbavételi rendszer hatása és alkalmazhatósága (2006/3)

Sulyok Judit: A világ turizmusának alakulása 2005-ben és 2006-ban (2006/2)

Mester Tünde: Nemzetközi trendek a szállodaiparban - II. rész (2006/2)

Kovács Balázs - Horkay Nándor - dr. Michalkó Gábor: A turizmussal összefüggő életminőség-index kidolgozásának alapjai (2006/2)

Országos Területfejlesztési Hivatal - GKI Gazdaságkutató Rt.: A Balaton-térség nemzetgazdasági-szintű jövedelemtermelő képességének vizsgálata (2006/Balaton különszám)

Országos Területfejlesztési Hivatal: Térségspecifikus fejlesztési politika a Balaton régióban (2006/Balaton különszám)

Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság - LT Consorg Kft.: A Balaton turizmusának fejlesztési koncepciója és programja (2006/Balaton különszám)

Kovács Balázs - Soproni Gyula: Formálódó fejlesztéspolitikai tervek - A turizmus helye a II. Nemzeti fejlesztési tervben (2006/1)

Mester Tünde: Nemzetközi trendek a szállodaiparban I. rész (2005/4)

Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia (Turizmus Bulletin különszám 2005)

Kovács Balázs: Omán: az arab világ esszenciája, a jövo turisztikai sikerdesztinációja - az állami turizmusfejlesztés-politikai sajátosságai az Ománi Szultánságban (2005/3)

Dr. Michalkó Gábor: A humánökológia szerepe a magyarországi turizmusföldrajz modernizációjában (2005/1)

GKI Gazdaságkutató Intézet: A turizmus nemzetgazdasági jelentősége Magyarországon (2005/1)

Sulyok Judit: Desztinációs marketing szervezetek tevékenységének hatékonyságmérése (2004/4)
Soproni Gyula: Turizmuspolitika és turizmusmenedzsment (2004/4)

Végh Zsolt: A segítséggel élők turisztikai lehetőségei Magyarországon (2004/4)

Stark Viktória: A turizmus fogyasztóbarát szabályozása az Európai Unióban és Magyarországon (2004/3)

Kovács Balázs: Az állami turizmusfejlesztés-politika közösségi pillére - Tanulmány a magyar idegenforgalmi ágazat csatlakozás utáni perspektíváiról, valamint a Nemzeti Fejlesztési Terv kidolgozásával kapcsolatos tapasztalatokról, annak turizmusra vonatkoztatható következtetéseiről (2004/2)

Szuromi Júlia: A Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal nemzetközi marketing tevékenysége - különös tekintettel a kommunikációra (2004/2)

Lipp Szilvia: Az utazási motivációk változásának vizsgálata a történelem tükrében (2004/2)

dr. Szabó Géza: A kulturális örökség védelme és hasznosításának tapasztalatai interregionális együttműködésben: az AVEC-program értékelése (2003/4)

Istók Csaba: A fenntartható turizmus megvalósítása, megőrzése és fejlesztése Hajdúszoboszlón (2003/3)

Horkay Nándor: Turisztikai márka és márkapolitika a desztináció - menedzsmentben, I. rész (2003/1)

Horkay Nándor: Turisztikai márka és márkapolitika a desztináció menedzsmentben, II. rész (2003/2)

Hinek Mátyás: A Fehérvár Rallye turisztikai hatásvizsgálata (2003/2)

Behringer Zsuzsanna - Sulyok Judit: Nemzetközi utazási trendek 2002-ben és 2003-ban (2003/2)

Jászberényi Melinda - Pálfalvi József: A nagysebességű vasút mint a légi közlekedés alternatívája (2003/1)
 

Turizmus Konjunktúraindex
 

M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A Turizmus Konjunktúraindex (TUX) alakulása 2003 második negyedévében (2003/3)

M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A Turizmus Konjunktúraindex (TUX) alakulása 2003 első negyedévében (2003/2)

M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A turizmus konjunktúraindex (TUX) alakulása 2002 negyedik negyedévében (2003/1)

M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A turizmus konjunktúraindex (TUX) alakulása 2002 harmadik negyedévében (2002/4)

M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A turizmus konjunktúraindex (TUX) alakulása 2002 második negyedévében (2002/3)

M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A turizmus konjunktúraindexe (TUX) alakulása 2002 első negyedévében (2002/2)

M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A turizmus konjunktúraindexe (TUX) alakulása 2001 negyedik negyedévében (2002/1)

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexének alakulása (TUX) 1999 és 2001 között (2001/2)

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexének (TUX) alakulása 2001 I. negyedévében (2001/2)

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexe (TUX) 2000 negyedik negyedévében (2001/1)

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexe (TUX) 2000 harmadik negyedévében (2000/4)

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexe (TUX) 2000 második negyedévében (2000/3 )

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexe (TUX) 2000 első negyedévében (2000/2)

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexének (TUX) alakulása 1999 negyedik negyedévében (2000/1)

GKI Gazdaságkutató Rt.: A turizmus konjunktúraindexének (TUX) alakulása 1999 harmadik negyedévében (1999/4)


Kapcsolódó híreink
Butikszállodák az Egyesült Államokban (Mintel 2011)

A Közel-Kelet szállodaszektora

Mi motiválja a last-minute akciókat választó utazókat?
A World Tourism organisation (UNWTO) és az European Travel Commission (ETC) kapcsolódó kiadványai
Demographic Change and Tourism, 2010 - a linkre kattintva megvásárolható, vagy a Kutatási Csoportnál megtekinthető
Budgets of National Tourism Organizations 2008-2009 - a linkre kattintva megvásárolható
Handbook on Tourism Forecasting Methodologies, 2008 - a linkre kattintva megvásárolható
Handbook on Tourism Market Segmentation, 2007 - a linkre kattintva megvásárolható
A Guide to Evaluating NTO Marketing Activities, 2003
A hatékonyságmérési kézikönyv a nemzeti, illetve helyi és regionális marketingszervezetek marketingtevékenységének hatékonyságmérését segíti