Itthon.hu - Itthon otthon van

Magyar turisztikai portál

Languages

Címkefelhő

Ausztria  Balaton  Budapest  EKF  Fesztiválok Éve  Németország  Pécs  Pécs2010  Tisza-tó  egészségturizmus  gasztronómia  kampány  kiállítás  média  német  osztrák  sajtó  statisztika  tanulmányút  vásár 

Köszöntjük Önt a magyar turizmus szakmai oldalain!

 Bookmark and Share  Cikk nyomtatás  Link küldés
Turizmus Magyarországon 2012
A KSH 2012. évi végleges adatai alapján elkészült a legújabb, Turizmus Magyarországon 2012 című magyar és Tourism in Hungary 2012 című angol nyelvű kiadvány, amelyekben helyet kaptak a magyar lakosság 2012. évi utazási szokásai, a kereskedelmi és az egyéb szálláshelyek vendégforgalmára vendégforgalmára vonatkozó adatok, a leglátogatottabb magyarországi városok listája, Budapest, Balaton, valamint az egészségturizmus és a hivatásturizmus 2012. évi főbb eredményei is.
A kiadványok nyomtatott formában -a készlet erejéig- a Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodájától igényelhetőek (1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113., telefon: (1) 488-8710, fax: (1) 488-8711, e-mail: kutatas[kukac]itthon.hu). A kiadványok az alábbi linken érhetők el.
Felhívás – budapesti szállodák részére – jelentkezés augusztus 1-ig
Indul a regisztráció a 8. Budapest Winter Invitation promócióra

A Magyar Turizmus Zrt. 8. alkalommal szervezi meg a Budapest Winter Invitation téli forgalomélénkítő kampányt, amelynek célja Budapest mint vonzó turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése. Az MT Zrt. a 2013 szeptemberében induló 1 millió euró média-költségvetésű, 2014. április 6-ig tartó akcióhoz várja csatlakozó partnerek jelentkezését.

A Magyar Turizmus Zrt. és a hozzá csatlakozó turisztikai szolgáltatók célja, egy olyan vonzó csomagajánlat kialakítása, mely Budapestet megkülönbözteti más európai országok, városok csomagajánlataitól. Így a 2=3; 3=4 szállodai kedvezményajánlat mellett idén is ingyenes fürdőlátogatást (Gellért, Lukács és Rudas) biztosítunk a vendégek részére, mely addicionális szolgáltatás tavaly is igen nagy népszerűségnek örvendett, és az elmúlt két kampány sikerének kulcseleme volt.

Idén is stratégiai partnerként csatlakozik a Szépművészeti Múzeum, valamint a Budapesti Tavaszi Fesztivál is, kiegészítve az alaptermékünket újabb vonzerőkkel. A Szépművészeti Múzeum Caravaggiotól Canalettóig című október végén nyíló kiállítása nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, csak úgy, mint a Budapesti Tavaszi Fesztivál, amelynek április 6-i zárónapjához igazítottuk a kampány időtartamát is. Ezen rendezvények nemzetközi promócióját kapcsoljuk össze a téli városlátogató csomaggal, így erősítve a kommunikációs lehetőségeket.

A BWI kampány tervezett legfőbb célpiacai: Egyesült Királyság, Skandinávia (Svédország és Norvégia), Franciaország, Olaszország, Németország, Ausztria, illetve Spanyolország, Szlovákia, Lengyelország, Szerbia és Románia.

A marketingakció már visszaigazolt kiemelt együttműködő partnerei: a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Budapest Airport Zrt. és a Budapest Gyógyfürdői Zrt. A legmegfelelőbb ajánlatot biztosító OTA partner kiválasztás alatt van. Természetesen a célpiacok meghatározó OTA szereplői közül kerül ki a partner utazási portál, a partnereink visszajelzései alapján. A tavalyi évhez hasonlóan egyéb turisztikai szolgáltatók is jelezték már csatlakozási szándékukat, hogy a csomag a vendégek számára minél gazdagabb és kiemelten vonzó lehessen.

A közös kampány népszerűsítése érdekében a leghatékonyabb kommunikációs eszközöket alkalmazzák majd a szervezők. Ezek között, valamennyi résztvevő számára megjelenést biztosítanak a saját arculatú kampány többnyelvű honlapján (www.budapestwinter.com).

A Budapest Winter Invitation akcióhoz a szolgáltatók kedvezményes ajánlatok (2=3 éj és 3=4 éj) biztosítása mellett az alábbi nettó részvételi díj befizetésével csatlakozhatnak

Szállodák ( Ft/egység):

Hotel kategóriák 5 csillagos

4 csillagos

3 csillagos

2 és 1 csillagos

200 szoba felett

1.250.000

750.000

250.000

125.000

100 szoba felett

1.250.000

500.000

250.000

125.000

100 szoba alatt

850.000

250.000

125.000

70.000

Csoportok/Szállodaláncok: 5.000.000 Ft/csoport vagy szállodalánc


A kampányhoz történő csatlakozást szerződésben rögzítjük. Az ár tartalmazza a promóciós hozzájárulást (részvételi díj 50 %-a, az MT Zrt-vel kötendő szerződés szerint), amely biztosítja a nemzetközi kommunikációs csatornákon történő megjelenéseket, és a kampány népszerűsítését több mint 15 országban, illetve megjelenést az akció hivatalos honlapján, a www.budapestwinter.com oldalon. Emellett tartalmazza a termékfejlesztési támogatást (részvételi díj 50 %-a, a BGYH Zrt-vel kötött megállapodás szerint) melynek köszönhetően a kampány keretében érkező vendégeik részére ingyenes belépést tudnak biztosítani Budapest meghatározott történelmi fürdőibe.

Az akció promóciója szeptemberben indul.

Szerződött partnereink jogosultak a BWI csomagot saját csatornáikon, illetve a kiválasztott, kiemelt médiapartnerként szolgáló OTA csatornán túl egyéb B2C csatornákon keresztül is értékesíteni.

Az előző évi Budapest Winter Invitation keretében minden eddiginél több, 93 455 vendégéjszakát töltöttek el a vendégek 2012. november 1. és 2013. április 7. között Budapesten.

A turisztikai szolgáltatók és stratégiai partnerek bevonásával lebonyolított közös finanszírozású marketingakciók és kampányok nem csak nagyobb jelentőségűek lehetnek a források koncentrálásának köszönhetően, hanem a konkrét ajánlatok megjelenítésével, sokkal hatékonyabbak is.

A Magyar Turizmus Zrt. vállalja a BWI kampány koordinálását, aktívan részt vesz annak népszerűsítésében, és egyben az akció főfinanszírozója is.

Az előző évi promóció eredményeiről szóló sajtóközlemény az alábbi linken érhető el:

http://neta.itthon.hu/szakmai-oldalak/hirek-sajtokozlemenyek/idei-budapest-winter

Jelentkezés és szerződéskötés:

Kérjük, hogy az akcióhoz való előzetes csatlakozási szándékukat legkésőbb
2013. augusztus 1-ig
szíveskedjenek jelezni az alábbi elérhetőségeken:

Magyar Turizmus Zrt. Marketing Igazgatóság

Kincses Márk, Boros-Vágvölgyi Zsófia

Telefon: 488-8760

Fax: 488-8761

E-mail: marketing[kukac]itthon.hu

Csatlakozzanak idén is ehhez az egyedülálló szakmai összefogáshoz, népszerűsítsük együtt hatékonyabban Budapestet! Várjuk jelentkezését!

Budapest Winter Invitation

Szervezőbizottság

Ismét megjelenik a Turizmus Bulletin című szakmai és tudományos folyóirat
2013-ban a Magyar Turizmus Zrt. ismét kiadja az 1997-ben létrehozott, évente négy alkalommal megjelenő Turizmus Bulletin szakmai és tudományos folyóiratot. A hagyományokat folytatva, de részben megújulva, a folyóirat elsősorban online lesz elérhető, az első számot az érdeklődők várhatóan 2013 nyarán olvashatják.Részletek
A magyarok utazási szokásai 2012
A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából kétévente készül reprezentatív felmérés a magyarok utazási szokásairól. A 2012 decemberében lezajlott legfrissebb kutatás három témakörre fókuszál: a vizsgálatot megelőző 12 hónap egynapos utazásaira, a többnapos utazásokra és a főutazásokra. A teljes tanulmány a Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodáján, fogadóóra keretében (minden héten csütörtökön 14–17 óra között), a kutatas[kukac]itthon.hu e-mail címen történt előzetes időpont-egyeztetést követően megtekinthető. A legfontosabb eredményeket összefoglaló sajtóanyag ide kattintva letölthető.
Turizmus Magyarországon 2012
A KSH 2012. évi előzetes adatai alapján elkészült a legújabb, Turizmus Magyarországon 2012 című magyar és a Tourism in Hungary 2012 című angol nyelvű kiadvány, amelyekben helyet kaptak a magyar lakosság 2012. évi utazási szokásai, a leglátogatottabb magyarországi városok listája, valamint Budapest, Balaton, az egészségturizmus és a hivatásturizmus 2012. évi főbb eredményei is.
A kiadványok nyomtatott formában - a készlet erejéig - a Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodájától igényelhetőek (1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113., telefon: (1) 488-8710, fax: (1) 488-8711, e-mail: kutatas[kukac]itthon.hu). A kiadványok az alábbi linken érhetők el.
A Magyar Turizmus Zrt. bemutatta a Balatonról készült kutatás eredményeit

A Magyar Turizmus Zrt. és a Balatoni Regionális TDM Szövetség 2012-ben szorosabbra fűzött együttműködésének részeként az MT Zrt. széles körű, reprezentatív kutatást folytatott le a főszezonban a Balatonhoz érkező magyar és külföldi turisták utazási szokásairól és elégedettségéről. A látogatókutatást a Balaton turisztikai régióban működő turisztikai vállalkozások, szakmai szervezetek, egyesületek, önkormányzatok és civil szerveződések körében végzett szakmai mélyinterjúk egészítették ki. A Magyar Turizmus Zrt. kutatása mellett a Balatoni Regionális TDM Szövetség is felmérést végzett a Szövetség tagjainak közreműködésével a náluk megforduló magyar és külföldi turisták régióval kapcsolatos elégedettségéről. A kutatások legfontosabb eredményeit 2013. február 13-án, Balatonalmádiban, szakmai és sajtótájékoztató keretében ismertette a Magyar Turizmus Zrt. A prezentáció és a legfontosabb eredményeket bemutató sajtóanyag az alábbi linkekre kattintva tölthetők le:

Balaton-kutatás prezentáció

Balaton-kutatás sajtóanyag

Meghosszabbították a SZÉP-kártyák felhasználásának határidejét

A Magyar Turizmus Zrt. ezúton hívja fel szakmai és sajtópartnerei figyelmét a Nemzetgazdasági Minisztérium 2012. december 29-i közleményére, amely szerint a kormány 2013. május 31-ig meghosszabbította a SZÉP-kártyákra 2011-ben feltöltött összegek felhasználásának határidejét. A SZÉP kártya 2012. decemberre vonatkozó (banki) adatait a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján, a Tervezéskoordinációért felelős államtitkárság aloldalon találhatják, az alábbi linken: http://www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/tervezeskoordinacioert-felelos-allamtitkarsag/hirek

Szíves tájékoztatásul az alábbiakban közöljük az NGM vonatkozó közleményét.

Sajtóközlemény

A Kormány meghosszabbította a SZÉP Kártyákra feltöltött összegek felhasználásának határidejét

Módosult a Széchenyi Pihenőkártya kibocsátásáról és felhasználásáról szóló kormányrendelet. A módosítás eredményeként 2013. május 31-ig lehet fizetni a 2011-ben feltöltött SZÉP kártyákkal. Az új szabályozással a Kormány azoknak a SZÉP Kártya tulajdonosoknak biztosít lehetőséget 2013 turisztikai előszezonjában az elektronikus utalványösszeg beváltására, akik a 2011-ben kibocsátott kártyájukon lévő juttatást még nem tudták elkölteni.

A Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP Kártya) 2011 júliusa óta működik a béren kívüli juttatások gazdaságélénkítő eszközeként. A Kártya felhasználásának eredeti szabályozása szerint a kibocsátást követő naptári év december 31-ig nyílt lehetőség a Kártya alszámláin rendelkezésre álló összeg felhasználására.

Tekintettel az év végén lejáró és decemberig még fel nem használt mintegy 144,9 millió forintos elektronikus utalvány nagyságrendjére, a Kormány döntött arról, hogy a SZÉP Kártya kibocsátását követő második naptári év május 31-ig meghosszabbítja a munkavállalók számára az elektronikus utalványok beváltási határidejét. A 2011-ben a munkáltatók által az alkalmazottaik számára SZÉP Kártyán biztosított összeg így 2012. december 31. helyett 2013. május 31-ig használható fel, a 2012-ben feltöltött összeg pedig 2014. május 31-ig költhető el szálláshely, vendéglátás vagy szabadidő szolgáltatás igénybevételére. A SZÉP Kártyára utalt béren kívüli juttatás felhasználási határidejének meghosszabbításával a Kormány ösztönzi az előszezoni időszak vendégforgalmának növekedését is.

A szabályozás új elemeként a rendeletmódosítás előírja azt is, ha a munkavállaló a meghosszabbított határidőn belül sem költi el a SZÉP Kártyára feltöltött keretet, a kártyakibocsátó a lejáratot követő 30 napon belül visszautalja a maradványösszeget a munkáltatónak, aki dönthet annak további felhasználásáról.

Budapest, 2012. december 29.

NGM Kommunikációs Titkárság

Letölthető a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as marketingterve!
• Folyamatos szakmai és szervezeti megújulás;
• a turisztikai kínálat márkaként történő megjelenítése;
• termékalapú marketingkommunikáció;
• új hívószavak („Harmónia”, „Ébredés”, „Zsongás”, „Derű”) és termékalapú szezonális időzítés a belföldi turizmus élénkítésére;
• teljesen megújult internetes portál;
• szorosabb szakmai együttműködés a hazai és a nemzetközi szakmával (ETC, V4), több közös kampány és akció;
• erősebb hangsúly az árualap fejlesztésen, nevezetesen az új termékek és szolgáltatások megismertetésén;
• jelenlét még több feltörekvő piacon;
• újabb eszközök a hivatásturizmus élénkítésére.

Fenti kulcsmondatok foglalják össze azokat a legfontosabb újdonságokat, amelyek a Magyar Turizmus Zrt. 2013. évi marketingtervében megjelennek, azaz a jövő évi nemzeti turisztikai marketingtevékenység irányvonalainak új elemeit képezik.
A 2013. évi nemzeti turisztikai marketingterv három fő részből áll:

Stratégiai terv
Taktikai terv
Mellékletek

A tervezett akciókat a rendelkezésre álló források függvényében valósítjuk meg.

A 2013. évi Marketingterv prezentációja
Magyarország mint úti cél a déli szomszédos országokban – Marketing és kutatás Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában - Új: magyar nyelvű összefoglaló elemzés

Az elmúlt évtized egyik legfontosabb turisztikai trendje, hogy a turisták egyre nagyobb mértékben előnyben részesítik a közeli úti célokat. A Magyar Turizmus Zrt. ennek a trendnek megfelelően 2011 óta erősíti a déli szomszédos országokban folytatott marketingtevékenységét. Felismerve a déli szomszédos országokban rejlő további lehetőségeket, a Magyar Turizmus Zrt. – a még sikeresebb marketingtevékenység érdekében – részletesebben is meg kívánta ismerni az adott turisztikai piacokat, ezért 2011 végén és 2012 elején vizsgálta a lakosság utazási szokásait és Magyarország mint turisztikai desztináció imázsát Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában. A 2012. június 26-án megrendezett, a Magyar Turizmus Zrt. déli szomszédos országokban folytatott marketingtevékenységéről és az ezt támogató piackutatásról elhangzott előadás anyagai, illetve a kutatás legfontosabb eredményeinek magyar nyelvű összefoglalója az alábbiakban tekinthető meg.

Prezentáció
Sajtóanyag
Kutatási eredmények összefoglalása

Magyarország mint turisztikai desztináció imázsa és piaci pozíciója Szlovákiában - új kutatási eredményeink
A Magyar Turizmus Zrt. 2000-ben indította el a Magyarország számára legjelentősebb és a dinamikusan fejlődő új küldőpiacokon az adott ország lakossága utazási szokásainak és Magyarország mint turisztikai desztináció ismertségének, imázsának és piaci potenciáljának vizsgálatát. E sorozatba illeszkedik Magyarország régi-új küldőpiaca, Szlovákia lakosságának vizsgálata, amelyet a kor lehetőségeihez és igényeihez igazítva online formában folytatott le 2012 első félévében a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából a TNS Slovakia. A felmérés célja az volt, hogy a Magyar Turizmus Zrt. pontosabb képet kapjon Magyarország mint turisztikai desztináció imázsáról, a szlovákiai lakosság Magyarországgal mint úti céllal kapcsolatos spontán asszociációiról, véleményeiről és attitűdjéről, továbbá általános és Magyarországgal kapcsolatos utazási szokásairól.

A kutatás legfontosabb eredményeit összefoglaló tanulmány ide kattintva letölthető.
Új vizeken tovább – letölthető az MT Zrt. 2012-es marketingterve!
2012. évi marketingtervünk készítésének alapelve volt, hogy szakmai partnereink számára nyilvánvalóvá tegyük a kapcsolódási pontokat és a csatlakozási lehetőségeket.
 
A marketingterv törzsanyagában külön fejezetek tárgyalják a társaság működési alapelveit, az üzleti célokat, a stratégiai irányokat, a turisztikai termékeket, a megosztott szakmai tevékenységeket és a támogató szakmai tevékenységeket.
 
A marketingterv három fő részből áll:
Újdonság, hogy számos táblázat segítségével is áttekinthetőek a különböző kampányok és turisztikai termékekkel kapcsolatos aktivitások. Külön táblázatokban szerepel többek között a belföldi országos és regionális termékkampányok felépítése, illetve a legfontosabb turisztikai termékek jelentősége a különböző küldőpiacokon és a régiókban. A hazai szolgáltatók már most dönthetnek arról, hogy mikor melyik kampányhoz csatlakoznak.

A tervezett akciókat a rendelkezésre álló források függvényében valósítjuk meg.
Horváth Gergely prezentáció - 2012 marketingterv

Marketingterv

Itt érhető el a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évre szóló, „Új Vizeken” című központi marketingterve, amely tartalmazza az akcióterveket is.
Kérjük, hogy kísérje figyelemmel az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságainak és külképviseleteinek folyamatosan frissülő akcióterveit is, amelyek a régiók és külképviseletek saját honlapjain lesznek elérhetőek.
A honlapok címei megtalálhatók a http://itthon.hu/szakmai-oldalak/turizmus-szervezeti linkre kattintva.
Szakmai partnereink kérdéseit és észrevételeit – akár a marketingtervvel, akár a csatlakozási lehetőségekkel kapcsolatban – a marketing[kukac]itthon.hu címre várjuk.